State St. Redo begint in zicht te komen |New Haven Independent

2022-09-16 21:18:30 By : Ms. Susan Chen

door Laura Glesby |14 sep 2022 12:04 uur(31) Reacties |Plaats een reactie |E-mail de auteurGeplaatst op: Downtown, Zakelijke/economische ontwikkeling, Huisvesting, TransportGeschilderde straatovergangen, hierboven, begonnen het proces van het opnieuw aanleggen van de grenzen van Wooster Square en het centrum.Voetgangers en fietsers hebben een beschermd stukje State Street helemaal voor zichzelf.Maar hoe zit het met buschauffeurs?Die nieuwe informatie en daaropvolgende vragen kwamen naar voren uit de eerste openbare inputsessie van stadsleiders over plannen om een ​​van de breedste rijroutes van de stad te herontwerpen, een die vier buurten en twee treinstations met elkaar verbindt, om woningen te herbouwen en veilige paden te herstellen in een stadsvernieuwing - vrijgemaakte gang.Ambtenaren boden nieuwe details over hoe de straat in het centrum waarschijnlijk zal veranderen tijdens een virtuele gemeenschapsbijeenkomst op dinsdagavond, die meer dan 60 aanwezigen trok.Met een instroom van $ 5,3 miljoen van een subsidie ​​​​van het Community Challenge Program van de staat, is de stad van plan het centrumgedeelte van State Street in tweeën te splitsen, waardoor een gescheiden gang voor voetgangers en fietsers wordt gecreëerd die zich zou uitstrekken tot de Farmington Canal Trail.In een contract met de staat heeft de stad toegezegd kansen te creëren voor 450 woningen en 20.000 vierkante meter commerciële ruimte langs State Street, en tegelijkertijd de activiteit van fietsers en voetgangers te bevorderen.Volgens de huidige ontwerpen zullen de huidige zes rijstroken van State Street krimpen tot vier.De Canal Trail-uitbreiding zal via Grove Street Zuid inhaken op State, waarbij de oostkant van de weg wordt ingenomen, terwijl auto's in beide richtingen aan de westkant van de weg blijven rijden.De Canal Trail-uitbreiding gaat verder langs State Street, langs het State Street-treinstation en eindigt na het achter het Blessed Michael McGivney Pilgrimage Centre (voorheen het Knights of Columbus Museum) tussen Water en George Streets.(Een aanstaande Water Street-fietsroute zal de fietsinfrastructuur in de richting van Long Wharf voortzetten.)Deze opstelling "creëert een speciale openbare ruimte die doet denken aan enkele van de promenades die je in Europa rond de straten van de stad ziet", zegt stadsingenieur Giovanni Zinn, wiens afdeling het wegontwerp deed.(Toole Design Group deed de verkeersanalyse.)De voorgestelde bocht van de Canal Trail naar State Street in Grove ...... en het uiteinde van de voorgestelde spoorverlenging, die zal leiden tot een fietspad aan de Waterstraat.Een extra blok-lang beschermd fietspad ten westen van het verkeer zal de Canal Trail op Grove verbinden met het gloednieuwe contra-flow fietspad op Wall Street.En eenrichtingsfietspaden lopen langs State Street van Grove naar Trumbull.De stad plant extra maatregelen om overstekende voetgangers en fietsers te beschermen.Het kruispunt Chapel-State zal volgens Zinn verhoogde zebrapaden hebben.De wegen hebben aparte rijstroken voor voertuigen, waar speciale verkeerslichten worden getimed zodat auto's niet over zebrapaden rijden terwijl voetgangers lopen, een systeem dat is gemodelleerd naar straten in Boston.In Crown en Trumbull Street kunnen voetgangers met een druk op de knop knipperende stoplichten activeren om over te steken.Lower State Street beschikt momenteel over een reeks parkeerplaatsen, die zijn gevormd door de stadsvernieuwingsbeweging halverwege de twintigste eeuw die de rol van auto's in de stad belangrijker vond dan het leven op straat voor voetgangers.Veel van die percelen, hieronder in het groen gemarkeerd, zullen volgens de projectmanager van de economische ontwikkeling, Dean Mack, worden gepland voor woningbouw.De stad schat in totaal 450 toekomstige woningen op basis van de geprojecteerde gebouwen van zes verdiepingen op die percelen.Volgens de nieuwe inclusieve zoneringswet van de stad zal 20 procent van de woningen die op grond van de stad worden ontwikkeld, worden aangemerkt als 'betaalbaar'.Mogelijke kavels voor woningbouw.De stadsvernieuwingsvisie uit de jaren 50/60 van State Street "heeft nooit gefunctioneerd op de manier waarop het bedoeld was om de groei van Downtown, Wooster Square en the Hill te ondersteunen", zegt Mike Piscitelli, directeur economische ontwikkeling.De staatssubsidie ​​biedt New Haven een kans om die visie opnieuw te bekijken, zei hij: "Wat betekent gemengd gebruik echt in 2022, en hoe ziet het eruit in de toekomst?"Vroege deelnemers aan de vergadering van dinsdag.De New Haveners die dinsdag aanwezig waren, deelden hun opwinding over de plannen van de stad om veiligere, gescheiden infrastructuur te creëren voor actieve doorvoer in een straat die bekend staat als een uitdaging voor voetgangers.State Street is "waarschijnlijk de meest controversiële plek waar ik een kind naartoe zou brengen", schreef Chris Ozyck in de Zoom-chat.“Het is heel leuk om te zien dat een van de slechtste straten van de stad een plek wordt waar je echt tijd wilt doorbrengen”, zegt Max Chaoulideer.De bijeenkomst van dinsdag trok vijf dozijn mensen, van wie velen, waaronder leden van New Haven's Safe Streets Coalition, bekende gezichten zijn op openbare bijeenkomsten die gericht zijn op vervoer.“Ik ken ongeveer de helft van de mensen aan de telefoon.De overgrote meerderheid zijn universitair opgeleide blanke mensen”, zegt Kevin McCarthy, inwoner van East Rock.“We moeten manieren vinden om het gesprek inclusiever te maken.”Voor een aantal aanwezigen ontbrak één belangrijke categorie verbeteringen in de plannen van de stad: businfrastructuur."In het voorstel zie ik veel speciale keerstroken voor auto's", schreef Adam Callaghan in de chat.​“ Overweegt u in plaats daarvan speciale busbaan(en) om de efficiëntie van het openbaar vervoer voorrang te geven boven privévoertuigen?”Zinn antwoordde dat "we graag overal speciale busbanen zouden aanleggen, maar we hebben de ruimte die we al hebben een beetje ingeperkt om prioriteit te geven aan de fiets- en actieve transportstructuur."Hij voegde eraan toe dat de afslagstroken voor auto's, met aangewezen richtingaanwijzers, voetgangers in staat zouden stellen de straat over te steken zonder te worden onderbroken door auto's.De aanwezigen riepen ook op tot meer bushaltes en banken langs de gang.Een paar leden van de gemeenschap vroegen zich af waarom de stad slechts zes verdiepingen hoge gebouwen verwacht;ze pleitten voor meer dichtheid in het hart van de binnenstad."6 verhalen is een conservatieve schatting op basis van bouwkosten", legde Mack uit in de chat.​“ Boven de 6 verdiepingen kan de bouwmethode geen houtskeletbouw zijn en zijn de kosten veel hoger.Als een ontwikkelaar het marktpotentieel ziet om een ​​duurder gebouw op een hogere hoogte te bouwen, zouden we daar niet tegen zijn, zolang het maar veilig kan.Sommige van deze kavels grenzen aan de spoordijk, wat logistieke uitdagingen kan opleveren voor hogere gebouwen die een diepere fundering nodig hebben.”Tijdens de vergadering bruiste de Zoom-roomchat van ideeën: bewoners stelden parkbanken, bomen en fitnessapparatuur voor, zodat State Street, zoals Chaoulideer hardop zei, een ‘place to be’ zou kunnen worden.Wil je geen enkel Independent artikel missen?Schrijf u in voor onze dagelijkse e-mailnieuwsbrief!Klik hier voor meer info.Deel dit verhaal met anderen.“In het voorstel zie ik veel speciale keerstroken voor auto’s”, schreef Adam Callaghan in de chat.​"Wilt u in plaats daarvan speciale busbaan(en) overwegen om de efficiëntie van het openbaar vervoer voorrang te geven boven privévoertuigen?"Zinn antwoordde dat "we graag overal speciale busbanen zouden hebben, maar we hebben de ruimte die we al hebben een beetje ingeperkt om prioriteit te geven aan de fiets- en actieve transportstructuur."Hij voegde eraan toe dat de afslagstroken voor auto's, met aangewezen richtingaanwijzers, voetgangers in staat zouden stellen de straat over te steken zonder te worden onderbroken door auto's.De aanwezigen riepen ook op tot meer bushaltes en banken langs de gang.”Ontwerp van wereldklasse.Het is verbazingwekkend dat de deelstaatregering nog steeds miljarden investeert in het verbreden van snelwegen in plaatsen als Waterbury, die niets opleveren.Ondertussen liggen kansen om de staat echt te laten bloeien (zoals plaatsen als Denver en Austin zijn) recht voor hun neus zoals deze.Stel je voor hoe snel dit project zou kunnen gaan en hoe het nog beter zou kunnen zijn als de staat zelfs maar 10% van wat het uitgeeft aan het Waterbury Mixmaster-gebied zou nemen en het hiervoor zou inzetten.Als niet-rijdende kinderpassagier was ik gefascineerd door de complexiteit van de mixmaster.Als rijdende volwassene is het gewoon stressverwekkend.Het is ook aan het instorten.Hoezeer we ook een hekel hebben aan grote snelwegen, we zijn ervan afhankelijk om onszelf en onze goederen te verplaatsen.We kunnen het knooppunt Waterbury niet zomaar laten instorten.(De herhaalde verbreding van I-84 en I-95 is een andere zaak. Malloy's DoT-man kwam uit NJ en wilde Ct eruit laten zien als de Jersey Turnpike. Het kreeg Malloy de steun van de bouwvakbonden. Lamont is een Fairfield County-man, en denkt aan treinen, dus zijn DoT-man is een treinman.) Trouwens, terwijl Denver lightrail heeft, blijven enorme brede, steeds groter wordende snelwegen de belangrijkste vorm van transport..Bezoek Douglas County.Veel slakken ook.Helaas zegt de verklaring van G. Zinn, geciteerd door Heather C, alles: de stad ziet massavervoer en actief vervoer als compromissen, waarbij het openbaar vervoer moet worden opgeofferd.Als we echt willen dat mensen uit hun auto stappen, moeten ze een levensvatbaar alternatief hebben.Mensen zullen niet snel auto's inruilen voor fietsen of lopen - vanwege de woon-werkafstand, tijd, gezondheid, leeftijd en tal van andere problemen.Dit is een probleem van sociale rechtvaardigheid (busrijders hebben de langste reistijden en het laagste inkomen van alle woon-werkgroepen) en een klimaatprobleem.Waarom bouwt New Haven niet actief een infrastructuur voor efficiënt openbaar vervoer voor de 21e eeuw?Het nieuwe ontwerp geeft absoluut prioriteit aan bussnelheden.Het toevoegen van volledig speciale rijstroken voor bussen zou een veel bredere straat creëren, wat om verschillende redenen een grote fout zou zijn (geen land om te ontwikkelen, gevaarlijk voor buschauffeurs als ze eenmaal uitstappen en de straat moeten oversteken, enz.).Het hebben van een heel apart systeem van rijstroken voor bussen is over het algemeen niet gedaan, tenzij je in een stad bent met 10 miljoen mensen zoals Istanbul of Bogota.Heather C, Het verkeer is, zelfs in de spits, niet zo druk langs State Street.Ik heb nog nooit een kruising op 1 lichtcyclus niet kunnen halen, waardoor het verkeer voldoende doorstroomt.Ik weet niet zeker welk voordeel een speciale busbaan zou bieden, aangezien er niet veel busverkeer langs de staat reist en de weinige routes die vrij vrij bewegen zoals ze zijn.Als je in New Haven rijdt, ben je het ermee eens dat er al "aangewezen busbanen" zijn.De bussen doen wat ze willen.Vaak staan ​​er twee of drie bij dezelfde halte om het verkeer op te peppen.Om door het centrum te komen, moet je door bussen, Yale-shuttles / -diensten, jaywalkers en mensen buiten de stad, parallel parkeren - in die volgorde.Ik zie niet in hoe meer fietspaden het vervoer in de stad zullen verbeteren en ik woon op de fiets.Er zijn meer crossmotoren dan wij op pedaalkracht!Ik denk dat andere straten in de omgeving, zoals Church, Chapel, en misschien zelfs Elm (tussen Broadway en State) waarschijnlijk het beste zouden zijn om "speciale busbanen" te hebben. Ik ben het met "Belgi" eens dat het niet echt logisch zou zijn om zijn er busbanen op de staat.. Maar als er een expresbusroute was die van East Rock rechtstreeks naar beide treinstations ging, dan zou ik begrijpen waarom het idee van een busbaan langs de staat "potentieel" zou hebben ."Het deel waar ik het met 'Heather' eens ben, gaat over bushaltes en ophaal- en afzetpunten zodat de bus de verkeersstroom niet onderbreekt.Ik vind dat er zeker op elk kruispunt waar een fiets en/of een gemotoriseerd voertuig zou moeten stoppen, fietsseinen moeten komen.Naar mijn mening zou het beter zijn als de toekomstige ontwikkelingsgebouwen langs State veel hoger zouden zijn dan 6 verdiepingen, vooral omdat het zo'n prachtige skyline zou afgeven van een afstand en ook als je de stad binnenkomt..urbancarpenter heeft gelijk als hij zegt dat er meer illegale crossmotoren in de straten van New Haven zijn dan fietsen.Toch blijven we tientallen miljoenen uitgeven aan fietspaden, voetgangersstroken, verhoogde zebrapaden, snelheidstafels en wat ze morgen nog meer bedenken.Allemaal omdat de liberalen die al tientallen jaren de leiding hebben, een enorm percentage van de bevolking ervan hebben overtuigd dat je niet slim genoeg bent om te weten hoe je jezelf kunt beschermen.Ze zullen het voor ons doen, ze zullen ons beschermen.Toch zijn deze fietspaden voor het grootste deel ongebruikt.Bijna elke fietser die je ziet, rijdt altijd in de straat naast het fietspad.De meeste fietspaden zijn volledig overgroeid met onkruid.Verander de fietspaden in Dirt Bike Lanes, dat zou de veiligheid van voetgangers verbeteren.Ik vind dit een geweldig plan.Quinnchionn, ik heb geen probleem met hogere gebouwen langs State Street.Wat nog belangrijker is, de stadsambtenaren die aan de oproep deelnamen, deden dat ook niet.De vraag is, wie zou ze bouwen?Ontwikkelaars bouwen podiumgebouwen met 4-6 verdiepingen omdat ze daarmee geld kunnen verdienen.Het is helemaal niet duidelijk dat ze geld zouden verdienen met het bouwen van aanzienlijk hogere gebouwen.Ik twijfel er niet aan dat 360 State geld verdient.Maar het was een bijzonder toevallige combinatie van timing en financiers.(Een van de belangrijkste financiers was een pensioenfonds dat zich meer richt op rendement op lange dan op korte termijn.)Wat is er gebeurd met groene ruimte, dedensificeren, open lucht ???Het lijkt erop dat elke centimeter bedekt wordt met teer en/of beton om huisvesting te bieden aan al deze massa's die zogenaamd in het centrum willen wonen?En ze brengen al hun auto's mee, na al hun bs over groen zijn..... Wat is hier aan de hand?De planners moeten er absoluut zeker van zijn dat alle nieuwe voetgangersoversteeklichten (ook bekend als "looplichten") HET VOERTUIGVERKEER IN ALLE RICHTEN STOPPEN VOOR DE VOLLEDIGE DUUR VAN HET LOOPSIGNAAL.In feite zou de duur van het loopsignaal verdubbeld moeten worden!De meerderheid van de mensen heeft nooit geleerd dat het schadelijk is om tegen het verkeer in te lopen en verwondingen kan veroorzaken.We moeten deze arme, ongelukkige, onwetende, dolende zielen beschermen.VEILIGHEID EERST!!!“Ik ken ongeveer de helft van de mensen aan de telefoon.De overgrote meerderheid zijn universitair opgeleide blanke mensen”, zegt Kevin McCarthy, inwoner van East Rock."We moeten manieren vinden om het gesprek inclusiever te maken."De laatste keer dat we publiekelijk hoorden van de mensen die echt op de bus vertrouwen, was toen Sundiata Ketazulu kandidaat was voor het burgemeesterschap.Kevin heeft gelijk.Het gesprek mist de stemmen van een belangrijk deel van de gemeenschap.Toadster, veel stadsbewoners fietsen.De meesten van ons rijden.Maar we zijn vrijwel allemaal voetgangers.Verhoogde zebrapaden, snelheidstafels, enz. maken straten veiliger voor alle drie de groepen.En zoals besproken in het artikel, zijn verschillende maatregelen in het plan specifiek gericht op voetgangers.Ja, als ik loop, wil ik dat het verkeer voor me stopt.Maar als ik aan het rijden ben, ga uit mijn weg!Serieus, gisteren, oversteken van de Broadway parkeerplaats naar de Co-op kant van de straat, maar een bus wilde niet en raakte me bijna.Verhoogde zebrapaden hebben als bijkomend voordeel dat ze de noodzaak voor ADA-stoepranden en de water- en ijsvlekken die deze inkepingen veroorzaken, overbodig maken.De dwarspaden van Edwards Street vertragen me echt, hoewel een nieuwe, ongemarkeerde verkeersdrempel op Edgewood mijn vering brak.Hoewel de huidige corridor niet geweldig is, is een positief kenmerk dat er veel bomen zijn.Ik hoop dat het nieuwe ontwerp net zoveel, zo niet meer bomen zal hebben.De boomkruin die de stad omringt en die overal in het centrum is gestrooid, is een van de grootste kenmerken van New Haven en ik hoop dat bomen altijd als een hoge prioriteit worden beschouwd bij herontwikkelingsprojecten als deze.Een ding dat ik interessant vind, is dat terwijl we dit opnieuw doen om het meer voetgangersvriendelijk te maken, toen ze gloednieuwe straten bouwden voor de herontwikkelde gebieden van Cedar Hill (Church St South-gebied), ze ervoor kozen om meestal meerdere rijstroken te bouwen wegen, die erg lijken op de State St die we gaan overdoen.Ze hadden vrijwel een schone lei om mee te werken."Toch zijn deze fietspaden voor het grootste deel ongebruikt. Bijna elke fietser die je ziet, rijdt altijd in de straat naast het fietspad" Ja, want we bouwen domme infrastructuur waar onbeschermde fietspaden fietsers in de deurzone plaatsen, en ik niet heb geen zin om dood te gaan.En het kan me niet schelen of dat betekent dat je langzamer moet rijden, kerel.Veel van die percelen, hieronder in het groen gemarkeerd, zullen volgens de projectmanager van de economische ontwikkeling, Dean Mack, worden gepland voor woningbouw.De stad schat in totaal 450 toekomstige woningen op basis van de geprojecteerde gebouwen van zes verdiepingen op die percelen.Volgens de nieuwe inclusieve zoneringswet van de stad zal 20 procent van de woningen die op grond van de stad worden ontwikkeld, worden aangemerkt als 'betaalbaar'.Daar gaan we weer.Betaalbaar voor wie?Het ziet er ook naar uit dat het zal zijn als (DUMBO), een afkorting voor Down Under the Manhattan Bridge https://www.youtube.com/watch?v=Uuc-ZAWZUpc 5 Boro Bike Tour 2022: Williamsburg to DUMBO https://www .youtube.com/watch?v=WYPOAFMwsqwTotdat de fietsers de wetten van de weg beginnen te gehoorzamen, zijn fietspaden niet het probleem of de oplossing.Er wordt geen rekening gehouden met iemands veiligheid zoals de meeste fietsers door deze stad rijden, ze gehoorzamen alle wetten van de weg niet.Wat dacht je van iemand die al het dubbele parkeren aanpakt dat elke dag plaatsvindt en echte gevaren creëert ... dit is de fantasie van de burgemeester die Zinn faciliteert, stop ermee.Te veel bestrating!!!!Wat is er ooit gebeurd met het verminderen van het hitte-eilandeffect in het gebied.Het verwijderen van al die mooie bomen in de middenberm en het bestraten van alles is een echte vergissing.Zijn er verkeersstudies geweest waaruit blijkt dat investeringen in fietspaden in deze corridor nodig zijn?Voor mij helpen de lommerrijke gang en buffer om de rand van het centrum te definiëren en een open reliëf te geven van de dichtere gebieden.En wie wil er een appartement aan de spoorlijn met al het lawaai, enz. En geloven we echt dat dit werk kan worden gedaan voor $ 10 miljoen, waarvan $ 5 miljoen uit onze stadskas komt?Is dit de beste manier om het geld van de stad te besteden?Een probleem dat ik heb met de fietspaden die al bestaan, is gebroken glas.De "Vision Trail" langs Sargent Drive, of de fietspaden op Long Wharf Drive zijn bezaaid met kapotte flessen.De stad moet alle fietspaden schoon houden, inclusief eventuele nieuwe rijstroken die ze bouwen op State Street of de Farmington Canal Trail.Ook, zoals opin1 al zei, hebben we meer bomen nodig en niet minder om de klimaatverandering te helpen verminderen.Ook zorgen de spoorlijnen voor veel lawaai.Hoe worden de nieuwe appartementen aan het spoor beschermd tegen treinlawaai?Ik ben het eens met HavenBooster, “Te veel bestrating!!!!Wat is er ooit gebeurd met het verminderen van het hitte-eilandeffect in het gebied.Het verwijderen van al die mooie bomen in de middenberm en het bestraten van alles is een echte vergissing.”Ik dacht dat het plan zou zijn om State Street te verkleinen tot twee rijstroken, de middenberm te behouden en deze te gebruiken om het fietspad te beschermen en de oostelijke rijstrook van State Street te gebruiken voor extra ruimte voor de gebouwen die op de parkeerplaatsen komen.De gebouwen zouden iets verder van de treinsporen kunnen worden verplaatst als ze één rijstrook van State Street konden gebruiken.Three Fifths, voor het grootste deel zullen de appartementen betaalbaar zijn voor huishoudens met een gemiddeld inkomen (zeg $ 30-40K gezinsinkomen).Een extra 5% van de appartementen krijgt prioriteit voor Sectie 8-huurders (meestal lage inkomens).Belgi85- Ik pleit niet voor speciale busbanen, ik pleit voor bushaltes, banken en uittrekzones voor bushaltes voor bussen om de verkeersstroom bij bushaltes niet te blokkeren en zodat busrijders direct kunnen uitstappen in de stoeprand, en stap niet uit in een fietspad.Robert Menefee- Absoluut gelijk dat ze de bomen en bloemen en andere aanplant in de middelste mediaan niet zouden moeten verwijderen.Om het stedelijke hitte-eiland te verminderen, moeten ze meer beplanting hebben en ook meer planten tussen het trottoir en de stoeprand, zolang ze voldoende ruimte laten voor rolstoelen en andere mobiliteitshulpmiddelen en de zichtlijn voor kruispunten en opritten en oversteekplaatsen.Het ontwerp van de stadsstraat moet worden aangepast om deze veranderingen door te voeren.Kevin McCarthy 15 september 2022 11:32 uur ThreeFifths, voor het grootste deel zullen de appartementen betaalbaar zijn voor huishoudens met een gemiddeld inkomen (zeg $ 30-40K gezinsinkomen).Een extra 5% van de appartementen krijgt prioriteit voor Sectie 8-huurders (meestal lage inkomens).En hoe gaan ze deze appartementen weggeven. Loterij kopen?Een extra 5% van de appartementen krijgt prioriteit voor Sectie 8-huurders (meestal lage inkomens).Klinkt goed. Maar toekomstige verhuurders zullen waarschijnlijk een kredietscore nodig hebben als onderdeel van de achtergrondcontrole.In plaats van meer beschermde fietspaden aan te leggen, waarom repareren en vervangen we niet alle trottoirs in New Haven 1st.Fietspaden zijn voor minder dan 1% van de mensen in de stad, maar trottoirs zijn voor iedereen.Ik woon aan Whalley Ave en kan niet met mijn lieve vrouw een blokje om lopen vanwege de staat van de looppaden.Dit is niet eerlijk voor haar vanwege haar handicap en alle gelijkaardige getroffen bewoners.Will The Safe Streets for Privileged White Bicycling Enthusiasts coalitie zal lessen geven over het met de ene hand vasthouden van het stuur van een fiets terwijl ze de vogel naar mensen die gehandicapt zijn en die illegaal de toegang tot dit project worden ontzegd met de andere hand wanneer ze voorbij rijden of zullen ze schreeuwen gewoon "nah, nah, nah, nah, nah?"Enkele Bulletpoint-vragen voor jullie journalisten:@compdata Waarom gaf de stad "voorrang aan de fiets...structuur" boven het openbaar vervoer?De burgemeester rijdt op een fiets.Nog een vraag voor de Able White Mayor, Able White Alders en Able White planners: Heb je het aantal Able White mensen geteld die zullen profiteren van deze projecten en het aantal gehandicapte zwarte, Spaanse en Aziatische mensen die het recht om te reizen wordt ontzegd? door je planningsinspanningen voordat je Able White-mensen fietspaden gaf - of heb je geluk gehad?Er komt een tijdelijk parkeerverbod aan beide zijden van Autumn St 100 ft… meer »Recycling werd niet opgehaald van een huis op Arden St. Trash werd opgehaald,… meer »©2005 – 2022 New Haven Independent